03 Jul

Wel of geen winkelkeurmerk?

Als je bezoekers van je webshop een vertrouwd gevoel wilt geven kun je ervoor kiezen om één of meerdere keurmerken toe te voegen aan de webshop. Er zijn meerdere keurmerken die je op je webshop kunt toevoegen. Om een keurmerk aan te vragen bezoek je de website van het keurmerk en ga je naar het aanmeldformulier. Zorg ervoor dat je naast persoonlijke gegevens ook je bedrijfsgegevens bij de hand hebt. Je kunt hierbij denken aan de bedfijfsnaam, het KVK en BTW-nummer.

 

De voordelen voor consumenten

Wat is het voordeel van een keurmerk op je webshop? Voor consumenten zijn er meerdere voordelen. Zodra je webshop een keurmerk heeft weten consumenten dat ze veilig kunnen betalen. Daarnaast weten ze zeker bij welk bedrijf ze winkelen en wordt privacy gewaarborgd. Daarnaast is er ook sprake van een onafhankelijke geschillenbemiddeling en heeft de consument de zekerheid dat je de Keurmerk-code regels naleeft.

 

Keurmerk toevoegen op de webshop

Zodra je webshop succesvol is aangemeld bij het keurmerk kun je een logo / banner toevoegen op je webshop. Bezoekers die op je webshop terecht komen zien direct het logo, dit leidt tot een vertrouwd gevoel. Daarnaast kun je ook een aparte pagina binnen je webshop aanmaken waarop je uitlegt welke voordelen het keurmerk voor de bezoeker heeft. Uiteindelijk kan een keurmerk leiden tot meer verkopen, consumenten zijn eerder geneigd een bestelling te plaatsen bij een webshop met een keurmerk namelijk. Ook in advertentieteksten kan opgenomen worden dat je webshop over bepaalde keurmerken beschikt.

Deel dit