Zorg voor een snelle verzending, laat uw klanten niet lang wachten!
Iemand die een bestelling heeft geplaatst verwacht ook een snelle levering van de bestelde producten. Het nadeel van een webshop ten opzichte van een fysieke winkel is de levering. In een fysieke winkel heb je na het afrekenen direct beschikking over de producten. Dit is bij een webwinkel niet mogelijk, maar een webwinkel eigenaar kan er wel alles aan doen om de klant zo kort mogelijk te laten wachten. Tegenwoordig werken de meeste webshops met het “vandaag bestellen, morgen in huis” principe. Dit is prettig voor de consument, want binnen 24 uur hebben ze de bestelde producten in huis.
Tijd hanteren
Als iemand om 23.15 uur ’s avonds een bestelling plaatst kun je die natuurlijk niet meer verzenden. Het is dan ook belangrijk om een bepaalde tijd te bepalen als het gaat om 24-uurs levering. Vaak zie je een tijd van 15.00 uur in de middag. Bestellingen die voor 15.00 uur binnenkomen worden dezelfde dag nog verzonden. Als je ook hebt bepaald met welke tijd je wilt gaan werken is het belangrijk om dit duidelijk op je webshop te vermelden. Zo weten de klanten waar ze aan toe zijn als ze een bestelling plaatsen.
Vakanties
Zorg ervoor dat je in vakanties iemand achter de hand hebt die bestelling kan verwerken. Het zou jammer zijn als je webshop twee of drie weken gesloten moet worden omdat je zelf op vakantie gaat. Er is vast wel een familielid of kennis die het versturen van de pakketjes tijdelijk van je wil overnemen.