18 Sep

Zorg voor een snelle verzending, laat uw klanten niet lang wachten!

Iemand die een bestelling heeft geplaatst verwacht ook een snelle levering van de bestelde producten. Het nadeel van een webshop ten opzichte van een fysieke winkel is de levering. In een fysieke winkel heb je na het afrekenen direct beschikking over de producten. Dit is bij een webwinkel niet mogelijk, maar een webwinkel eigenaar kan er wel alles aan doen om de klant zo kort mogelijk te laten wachten. Tegenwoordig werken de meeste webshops met het “vandaag bestellen, morgen in huis” principe. Dit is prettig voor de consument, want binnen 24 uur hebben ze de bestelde producten in huis.

Tijd hanteren

Als iemand om 23.15 uur ’s avonds een bestelling plaatst kun je die natuurlijk niet meer verzenden. Het is dan ook belangrijk om een bepaalde tijd te bepalen als het gaat om 24-uurs levering. Vaak zie je een tijd van 15.00 uur in de middag. Bestellingen die voor 15.00 uur binnenkomen worden dezelfde dag nog verzonden. Als je ook hebt bepaald met welke tijd je wilt gaan werken is het belangrijk om dit duidelijk op je webshop te vermelden. Zo weten de klanten waar ze aan toe zijn als ze een bestelling plaatsen.

Vakanties

Zorg ervoor dat je in vakanties iemand achter de hand hebt die bestelling kan verwerken. Het zou jammer zijn als je webshop twee of drie weken gesloten moet worden omdat je zelf op vakantie gaat. Er is vast wel een familielid of kennis die het versturen van de pakketjes tijdelijk van je wil overnemen.

Deel dit
02 Aug

Verzendkosten berekenen of gratis verzending

Iedereen die een webshop start krijgt er mee te maken, verzendkosten. Ga je deze in rekening brengen, of bied je gratis verzending aan? Een antwoord op deze vraag is niet in alle gevallen eenvoudig. Als je producten verkoopt waar een hoge winstmarge op zit is gratis verzending meestal geen probleem. Verkoop je echter veel kleine artikelen met weinig marge, dan is het bijna onmogelijk om gratis verzending aan te bieden. In dat geval is het wellicht verstandiger om gratis te verzenden vanaf een bepaald bedrag. Een ding is zeker, consumenten zijn dol op gratis verzending. Steeds meer mensen kopen producten alleen bij webshops die producten gratis verzenden. Webshops die verzendkosten in rekening brengen krijgen het daardoor steeds lastiger.

Verzendkosten activeren

Het activeren van gratis verzendkosten of gratis verzending vanaf een bepaald bedrag is eenvoudig. Je kunt dit instellen via het administratiegedeelte van je webshop. Lukt het je niet om het correct in te stellen dan kun je altijd contact opnemen met VoordeligeWebshop.nl, wij helpen je graag met de instellingen. Als je gratis verzending activeert sta je een stuk sterker tegenover andere webshops waarbij je nog gewoon verzendkosten moet afrekenen. Wij raden je dan ook zeker aan om er over na te denken!

Verzendkosten naar het buitenland

Heb je een webshop die ook producten naar het buitenland verstuurt, kijk dan goed naar de hoogte van de verzendkosten. De kosten voor versturen naar Duitsland, België of Frankrijk kunnen behoorlijk oplopen. Onderzoek daarom hoeveel de verzendkosten bedragen en pas daar je eigen verzendkosten op aan.

Deel dit

© Voordeligewebshop.nl -  Alle rechten voorbehouden - Voordelige webshop laten maken!

×

Hello!

Klik en ga direct naar WhatsApp om uw vraag te stellen voor direct contact!

× Hoe kan ik helpen?